Cameron Highlands

Assalamualaikum kawan-kawanku !

Hehe . Lama lah plak tak update blog yg tak seberape nie . Abah kate ahd nie(17 mac lah) kene anta kakyong g training kat bangi for mechanical engineering . dah grad kan . Ari sabtu n and tu plak kebetulan abah ade keje kat cameron highlands . soooo.....agk-agk ape jadi ?????

Kiteorg pegi  holiday lah kat CAMERON HIGHLANDS ! enjoy saja lah even dah pegi pon . gerak ari jumaat . so , ade kat cameron 3 hari ! yeahhh...(seronok lah sgt) . ari kamis aritu aku puase . bukak puase kol 7.35 . esoknye jumaat tu langsung tak sentuh makanan for 24 hours!!!!! mak aihhhh ! gila kau asila . nak mati ke? mestilah tak . aku pon muntahh ler on the way nak g cameron. ahakksss...

hei ! apsal kau buat muka berkerut-kerut n ckp "euwwww....gross !" ? hey , tolonglah ! kau orang pon penah muntah . takpyh nak diva kat sini . bajet kau tu pembersih all the time.pleaseeee!

okay , back to the story . mlm jumaat tu punyalah sejuk . kakyong aku ckplah kat abh "abah , mane controller air-con? sejuk ah ." sekali tu abah aku kate " ni cameron . mane ade air-con.yg sejuk tu cuaca cameron nielah." sume gelak . dlm hatiku ini sedang mengatakan " wahh , betapa bodohnye aku . mane ade air-con."

and the next morning , we went to travel in cameron highlands while my dad was in the meeting . muahahaha !

kau tengok gamba kat ats tu . bukan main byk lagi . tapi aku raselah kan sume souvenirs nie dah lame dah terperap kat situ for many many years . pecaya tak ? trust me . aku tahu .



 aku nak beli souvenir bee nie tapi biaselah time tu berlagak sgt . yelah . cameron jee . bukan paris . wahhh ! mengadalah kau . hehe . ego tinggi sgt . menyesal lah tak beli . 1 benda alah nie RM3.60 . bagi aku mahal lah . bende kecik je . ade satu souvenir mcm nie tapi laen sket . die bukan lebah tapi mcm pe ntah . rmbut pacak naik ats . smart and unique ! lain kali pegi , beli ye , nurul asila faaiqah .  baiklah boss !


okey , round two . ting ting ! kiteorg g tempat yg ade org jual kaktus byk-byk tu . abah aku suruh beli . letak kat rumah . bagi oksigen . tadelah otak kiteorg jam dan kekurangan oksigen untuk berfikir . lebih-lebih lagi adek aku yg merupakan salah satu spm candidates.




          next destination is Cameron Lavender !








the end ~




p/s:byk lagi gamba n tempat yg kiteorg pegi tapi aku malaslah nak p upload gamba and menghidangkan segala cerita kat anda-anda semua.

pp/s:  senarai barangan yang dibeli di CH:
         1. BANTAL STRAWBERRY
         2. BOOKMARK
         3. POKOK CACTUS (yg akhirnya mati apabila terperangkap di dlm kereta)
         4. BUNGA ROS MERAH,PUTIH,PINK DAN LAVENDER
         5. SETERRAWBERRY JAMS
         6. JAGUNGGGGG
         

 


Comments

Popular Posts